Nuria Lorenzo LópezTitulo:
O mito de Don Juan na zarzuelaDirectora:
María del Carmen Becerra SuárezLiña de investigación:
Literatura en lengua española y literatura comparadaResumo:
Literatura e música son dúas linguaxes diferentes, aínda que estreitamente ligados. Ambos viven e desenvólvense por separado, pero tamén o poden facer e fixérono de forma conxunta desde hai séculos.Entrada no programa:
Sen dúbida, o mito español que máis calou na cultura universal, xunto con Don Quixote, é Don Juan. No campo da música, é tamén o que xerou un maior número de óperas, en torno ao medio centenar, é dicir, case a metade das óperas compostas téñeno como tema nuclear. Este mito, nacido co Burlador de Sevilla, soubo manterse ao longo do tempo adaptándose en todo momento ás modas, os cambios sociais e as diversas correntes culturais. Tamén a música utilizouno, e se en Europa protagonizou numerosas composicións operísticas, en España foi a zarzuela a súa casa de acollida.
O traballo de investigación que pretendemos levar a cabo ten como obxectivo estudar o tratamento do mito de Don Juan no século XIX-XX, nun xénero musical concreto: a zarzuela. Examinaremos, en primeiro lugar, cal é o estado do mito, cales son os seus significados, que interpretacións outórganselle cando ingresa neste xénero; a continuación analizaremos se as especiais características da zarzuela tiveron, ou non, algunha influencia na construción e sentido do mito. Concluiremos o noso estudo coa análise dun conxunto de zarzuelas que ejemplifiquen algúns dos sentidos dados ao personaxe neste xénero musical.
O noso propósito é abrir unha senda que permita coñecer a evolución do mito na zarzuela e, deste xeito, rescatar do esquecemento numerosas versións donjuanescas froito de libretistas e compositores que envorcaron o seu xenio creativo nun xénero musical español.
2016-2017Palabras clave:
Don Juan, zarzuela